~mY FrIeNd~

February 21, 2011

~cInTA & LOVE~

bercinta..? bencinta..?


bercinta,,
semua org nak aje bercinta..sampaikan budak2 kecik yg msih skOlah rendah pOn dah taw sal bnda2 cmni..aptah lagi yg dah remaja dan yg lebih besar drp mereka2 semua..actly,ape mOtif korg bercinta berkapel sebenarnya? pernah x kOrang fikirkan sal 2?bercinta sekadar utk menghilangkan rasa malu dikalangan kwn2 atau bercinta sekadar utk jadikan teman makan,tgk wayang or jalan2 atau bercinta utk berkongsi hidup selamanya..? aku tahu,..jawapan ada pada diri masing-masing sebenarnyaa..begitu juga aku..

selama 20tahun aku hidup sebagai seorang perempuan kat dunia nie,baru sekali aku dapat mengenali tentang cinta dan merasai kehidupan orang yg sedang bercinta..baru sekali n ofcoz dengan hanya seorang lelaki sahaja..aku curahkan kasih syg aku pada dia sepenuh hati aku,aku berikan kepercayaan pada dia tanpa sebarang keraguan utknya..
Tapi tiba2 aq give up dengan hubungan aq dan dia,
aq penat terkejar2 an dia n aq care semua pasal dia..
tapi dia...????
disebabkan 1 masalah aq n dia hadapi akhirnyew aq tahu y dia betul2 sayangkan aq...
aq minta maap sangat2 coz lukakan ati dia..
ypzz kalo aq ditempat dia,
aq mzty da clashh..
tapi dia...
xpikir semua 2,,,
cozzz dia sangat2 sayangkan aq..
aq harap apew y dia kata tu betul..
bukan hanye untuk permainkan aq.....

bercinta,..memang bestt..semuanya boleh buat sama2..makan sama2,tgk wayang sama2,shOpping sama2..makan minum ade jer yg bertanya..merajuk sedih pasti ada yang memujuk..bila ulangtahun pasti akan disambut dan memberi hadiah sebagai tanda saling mengingati antara satu sama lain..memang terasa diri sangat dihargai dan disayangii..kehidupan bercinta memang sgt indah..tapi,terkadang 2 ade jugak yang ingin mengambil kesempatan semata-mata..kalau x yang si lelaki kikis si perempuan,si perempuan yg kikis si lelaki..mereka memang bercinta! tapi utk kesenangan diri masing-masing..cinta yang xkan kemana..

bagi mereka yang sedang bercinta,
hargailah pasangan kOrang walau apa cara pOn..jadilah yg terbaik untuk antara satu sama lain.. lakukan dengan ikhlas dan bukan utk lakOnan semata-mata..lakukan dengan tekad semata-mata untuk org yg amat kau sayangi..aku pasti,ia tidak akan merugikan kOrang..mengalah dan bertOlak ansur adalah kunci utk pertahankan hubungan kOrang..kesetiaan dan kepercayaan adalah kunci utk kebahagiaan hubungan kOrang..ketepikan sikap marah dan baran kOrang,turunkan egO kOrang,then trust me that kebahagiaan bersama dia memang milik kau!

bencinta,,
2 bOys or girls,kalau kOrang rasa kOrang pilih xnak serius dalam hbgn kOrang baik kOrang lupakan saja niat kOrang 2..kenapa kOrang pilih untuk mainkan perasaan org?..kenapa kOrang pilih untuk berikan si dia harapan yg xkan menjadi kenyataan..? jangan sesekali mainkan perasaan orang kerana satu hari nnt x mustahil kOrg sendiri yg akan terkena karmanya..

cinta yang terputus dipertengahan jalan,
jangan lah kOrang sesali tentang hubungan yang pernah korang jalinkan..jangan lah kOrang membenci antara satu sama lain..kerana benci dan dendam xkan bOleh mengubah apa yang telah terjadi..dan jangan lah benci untuk bercinta lagii..Allah itu Maha Adil dan lebih Mengetahui tentang setiap apa yang Dia jadikan untuk hambaNya...

bagi kOrang yg mungkin sedang dingin dalam hubungan kOrang,
dengarlah penjelasan dan luahan hati masing2..
dan beri lah waktu untuk diri masing2..jgn sesekali bertindak bOdOh untuk terus membuat keputusan untuk melepaskan..terlajak perahu bOleh diundur,..terlajak kata..?? nO reverse,nO U-turn..

ini adalah perkOngsian pengalaman hidup aku untuk kOrang semua..yang penting,hargai lah pasangan kOrang..dan perhatikan setiap apa sahaja kata2 yg lahir dri bibirnya..krn itu adalah luahan hatinya..bukan utk berjiwang dgn kamu..klu die katakan die xnk hilang kamu,yes die benar2 maksudkannya...! perhatikan gerak laku si dia,perhatikan baris kata si dia,kamu akan lebih mengenali dirinya..dan si dia xkan sesekali dapat menipu kamu kerana kamu sgt2 mengenali dirinya..its true guysss.. =.)

No comments: